Svou první olejomalbu vytvořil ve 14 letech. Na střední průmyslové škole se dostal ke graffiti, které později ovlivnilo formáty jeho současných prací v médiu klasického závěsného obrazu. Tatáž „zkušenost ulice“ radikalizuje i Ožibkův náhled na to, co se může stát skutečným (nyní již nikoli jen výtvarným) a obsahovým motivem, námětem obrazu. Jeho malířský projev tenduje k fotorealistické a až hyperrealistické vizualitě, přesto se pouští i do čistě nefigurativní polohy. Výsledný technicky dokonalý tvar přestává být „pouze“ nástrojem uměleckého zobrazení, ale samotná formální a technicko-technologická stránka je sama samotným celkem uměleckého díla zpětně sebereflexivně komentována. Ožibkův rukopis je v jeho realistické poloze jemný, soustřeďuje se na techniku lazury, kterou zkoumá a precizuje. Jemným vrstvením několika průsvitných vrstev olejomalby dociluje postupně efektu vláčného povrchu obrazu. Technika lazury, fundamentální pro klasickou malbu, pak dosahuje vrcholu v Ožibkově duetu „i-Death“ (British Portrait Award, British Portrait Gallery – 2010).Tematicky se Ožibko ve svých dílech zabývá zobrazováním tradičních kompozic běžných předmětů či historicky ukotvených témat a ikonografií, které nově redefinuje a zasahuje do souvislostí, které mají často jak existenciální charakter, tak i kulturní, společensko-duchovní přesahy.

Samostatné výstavy
2020
Hořím navzdory všem mořím, Šumperk

2018
Out there somewhere, galerie 4MAT, Tábor

2017
Mind the gap, The Chemistry Gallery, Praha

2016
with Pearl Earring, Jellyfish gallery, Praha

2007
PAINTODAY, Divadlo Šumperk

Skupinové výstavy
2018
Cizí světy, Caesar, Olomouc

2017
The Art Of Making Catastrophe , ZOYA Gallery & Museum
Vášeň – The Chemistry gallery, Praha
Fascinace skutečností, MUO, Olomouc

2014
Wail of Silence, Praha
22:22 II. The Chemistry gallery, Praha

2013
22:22 , The Chemistry gallery, Praha
Alchymie, Klášterní kostel svatého Antonína, Sokolov

2012
PAINTomorrow, Šumperk, Tišnov, Praha
Ruka Ruku Myje, Aula FaVu, Brno
Nedávní absolventi, Galerie Navrátil, Praha

2011
Diplomanti AVU, Karlin hall, Praha

2010
BP Portrait Award, National Portrait Gallery, Londýn
Transformation, Berlin

2009
UNIVERSERUM , The Chemistry gallery, Praha
PAINt, OVM, Šumperk

2008
DEFENESTRACE, Novoměstská radnice, Praha

2007
5 TAG, galerie Jiřího Trnky, Plzeň

2005
EXPOSE, Okresní Vlastivědné Muzeum, Šumperk
HYPERREALISMUS , Strakonický zámek

2004
INVENTURA , Galerie kulturního centra Zahrada, Praha

Zobrazuji všech 4 výsledků

Michal Ožibko – Vladimír

14,990.00  0.14903 BTC

Svou první olejomalbu vytvořil ve 14 letech. Na střední průmyslové škole se dostal ke graffiti, které později ovlivnilo formáty jeho současných prací v médiu klasického závěsného obrazu. Tatáž „zkušenost ulice“ radikalizuje i Ožibkův náhled na to, co se může stát skutečným (nyní již nikoli jen výtvarným) a obsahovým motivem, námětem obrazu.

Michal Ožibko – Kompozice nehody

17,650.00  0.17547 BTC

Svou první olejomalbu vytvořil ve 14 letech. Na střední průmyslové škole se dostal ke graffiti, které později ovlivnilo formáty jeho současných prací v médiu klasického závěsného obrazu. Tatáž „zkušenost ulice“ radikalizuje i Ožibkův náhled na to, co se může stát skutečným (nyní již nikoli jen výtvarným) a obsahovým motivem, námětem obrazu.

Michal Ožibko – Franz

14,990.00  0.14903 BTC

Svou první olejomalbu vytvořil ve 14 letech. Na střední průmyslové škole se dostal ke graffiti, které později ovlivnilo formáty jeho současných prací v médiu klasického závěsného obrazu. Tatáž „zkušenost ulice“ radikalizuje i Ožibkův náhled na to, co se může stát skutečným (nyní již nikoli jen výtvarným) a obsahovým motivem, námětem obrazu.

Michal Ožibko – Neptej se červené proč

16,000.00  0.15907 BTC

Svou první olejomalbu vytvořil ve 14 letech. Na střední průmyslové škole se dostal ke graffiti, které později ovlivnilo formáty jeho současných prací v médiu klasického závěsného obrazu. Tatáž „zkušenost ulice“ radikalizuje i Ožibkův náhled na to, co se může stát skutečným (nyní již nikoli jen výtvarným) a obsahovým motivem, námětem obrazu.